Jak jsme pomocí PPC zvýšili tržby e-shopu o 500%

Majitel e-shopu s hudebními nástroji a příslušenstvím pro muzikanty kytaryaparatury.cz, pan Lukáš Brejcha, mě oslovil, jestli bych nepřevzal správu PPC kampaní (spolu s jeho druhým e-shopem biciaperkuse.cz) s jejichž dosavadním výkonem nebyl spokojen.

V této případové studii bych rád nastínil, jak se nám meziročně podařilo navýšit tržby z PPC reklamy 500%. To by samo o sobě nemuselo být tak zajímavé, nám se ale zároveň podařilo snížit PNO (podíl nákladů na tržbách) z vyšších desítek procent (ano, původní kampaně byly dlouhodobě prodělečné) na úroveň pod 10 % za celý rok.

Zjištěné problémy

Po důkladné revizi stávajícíh kampaní ve všech používaných reklamních systémech (Google Ads, Sklik, Heuréka, Zboží.cz) jsem zjistil, že kampaně ani zdaleka nevyužívají svůj potenciál co se týče možností cílení, ale že jsou dokonce dlouhodobě ztrátové.

E-shop také obsahoval velké množství produktů (několik tisíc), které byly spravovány víceméně ručně. V tomto množství ale nebylo možné hlídat a správně nastavovat ceny. Nezřídka se tak stávalo, že produkty byly příliš drahé, což snižovalo jejich prodejnost, nebo naopak příliš levné, což zase snižovalo zisk.

Rovněž se nedalo uhlídat, zda jsou produkty ještě u dodavatelů dostupné. To se zjistilo až při poptání produktu u dodavatele poté, co si ho někdo objednal. Pokud ho dodavatel na trh již nedodával, musela být objednávka stornována, což kazilo reputaci e-shopu.

Výkonu prodejů nepomáhala ani samotná platforma e-shopu, která byla nepřehledná a neresponzivní. Navíc za každou úpravu musel provozovatel platit velké peníze (relativně k ziskům e-shopu).

Změna technického řešení

Prvním logickým krokem byl přesun e-shopu na platformu, která by vyhovovala moderním trendům webdesignu,  a která by nám usnadnila správu sortimentu včetně importování nových produktů od dodavatelů a automatizovaných kontrol dostupnosti a cen.

Po zvážení všech pro a proti jsme vybrali platformu Eshop-rychle, která sice jakožto “krabicové řešení” má jistá omezení, ale splňovala většinu našich požadavků a dávala smysl i po ekonomické stránce.

Navíc jsme se mohli spolehnout, že platforma reaguje na změny v trendech a v legislativě (napojení online plateb, online podání zásilek vybraných dopravců, EET, GDPR,… apod.), což je z dlouhodobého pohledu velká výhoda.

Nová platforma nám také umožnila napojit se na další dodavatele a ztrojnásobit tak počet produktů v nabídce (v současné době více než 16 000 produktů a další budou přibývat).

Díky automatizaci, kterou jsme si vylepšili vlastním řešením máme kontrolu nejen nad aktuálností cen a dostupnosti, ale také maržemi. Díky tomu například nepropagujeme v PPC systémech produkty s nízkou marží, protože by se to nevyplatilo.

Původní web nebyl pro návštěvníky přehledný a nezobrazoval se ideálně ani na mobilech.

Nový web výrazně zpřehlednil nabídku, přidal nové funkce a pomohl zvýšit konverzní poměr.

Restart PPC kampaní

Vzhledem ke špatné struktuře PPC kampaní jsme se rozhodli vytvořit kampaně od základů “znovu a lépe” což se ukázalo jako správné řešení.

Správné vytvoření PPC kampaní je nezbytný základ, zde ale teprve všechno začíná. Mnohem důležitější je jejich komplexní kontinuelní optimalizace a smysluplný rozvoj.

Optimalizace ve srovnávačích zboží

U srovnávačů zboží Heuréka a Zboží.cz jsme se zaměřili na segmentaci sortimentu a nastavování cen za proklik (u Heuréky bylo nejprve nutné získat certifikát Ověřeno zákazníky, což se nám po několika měsících spolupráce podařilo). Svou roli také hrála smysluplná cenotvorba a lepší technické řešení, které pomohlo zvednout konverzní poměr.

Jaké byly výsledky?

Jak se meziročně zvýšil výkon celého e-shopu jsem prozradil už úvodním obrázkem :-).

Počet uživatelů se zvýšil o 164% a počet návštěv dokonce o 227% (vyšší nárůst návštěv oproti uživatelům přisuzujeme zapojení remarketingu).

Konverzní poměr vyrostl o téměř 50% (nyní tedy nakoupí o polovinu více návštěvníků než tomu bylo minulý rok).

Počet objednávek se zvýšil téměř čtyřnásobně, tržby se dokonce zpětinásobily (z každé objednávky jsou o 25% vyšší tržby).

Hodnota na jednu relaci vyrostla o 85%.

Jak se zvýšil výkon PPC kampaní

Zlepšení meziročních výsledků z placené reklamy (respektive z PPC, do jiné reklamy jsme neinvestovali) bylo ještě markantnější:

Výsledky z PPC

Počet uživatelů vzrostl o 679% a počet návštěv o 870%.

Konverzní poměr z PPC se zvýšil o 87%.

Počet objednávek vzrostl o 1719% a tržby se zvýšily dokonce o 2544%. Hodnota každé objednávka se zvýšila o 45%.

A hodnota na jednu relaci (návštěvu) se zvýšila o 172%.

Důležitá hodnota, kterou ale na tomto obrázku nenajdete, je podíl nákladů na tržbách (PNO) – procentuální hodnota, která vyjadřuje jaká část hodnoty objednávky musela být vynaložena na její získání (čím nižší tím lepší).

Tuto hodnotu se dařilo v průměru za celý rok srazit pod 10%, čímž se e-shop dostal s přehledem do zisku.

A co plánujeme dál?

Kromě optimalizace a rozvoje stávajících kampaní, dalšího zpřehledňování a rozšiřování sortimentu a zlepšování péče o stavájící i nové zákazníky je v plánu také zapojení propagace pomocí Facebook reklam a práce na SEO.

Chcete pomoci s rozvojem vašeho e-shopu?

Protože ke každému klientovi přistupuji individuálně, nabízím vám zdarma úvodní konzultaci, při které probereme vaše cíle, navrhnu vám možná řešení a řeknu vám, jak vám mohu se zvyšováním prodejů pomoci.

A pokud zatím žádný e-shop ještě nemáte, ale chtěli byste prodávat, tak s vámi proberu, jak nejlépe e-shop nastavit a rozjet pro co nejvyšší efektivitu.

Zanechte mi na vás váš kontakt prostřednictvím formuláře níže a osobně se s vámi spojím a dohodnu s vámi termín konzultace zdarma ještě před tím, než případně začneme spolupracovat.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Přečtěte si také

Případové studie

Jak jsme pomocí PPC zvýšili tržby e-shopu o 500%

Majitel e-shopu s hudebními nástroji a příslušenstvím pro muzikanty kytaryaparatury.cz, pan Lukáš Brejcha, mě oslovil, jestli bych nepřevzal správu PPC kampaní (spolu s jeho druhým